مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

مبانی نظری سنجش تاثیر ارکان نظارتی برخواسته از حاکمیت شرکتی در تغییر حسابرسان

مبانی نظری سنجش تاثیر ارکان نظارتی برخواسته از حاکمیت شرکتی در تغییر حسابرسان مبانی نظری حاکمیت شرکتی مکانیزم های حاکمیت شرکتی مبانی نظری عوامل و آثار تغییر حسابرس تغییر حسابرس از دیدگاه حاکمیت شرکتی تاثیر مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های دلبستگی 62 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های دلبستگی 62 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سبک دلبستگی مبانی نظری سبک های دلبستگی مقاله مبانی نظری سبک دلبستگی دانلود مبانی نظری سبک دلبستگی پیشینه سبک های دلبستگی پیشینه تحقیق سبکهای دلبستگی پیشینه…

مبانی نظری رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی

مبانی نظری رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی کلمات کلیدی : مدیریت زنجیره تامین چابک مولفه های چابکی زنجیره تامین پیاده سازی زنجیره تامین چابک مبانی نظری زنجیره تامین چابک مدل های…

فایل اکسل نرم افزار های کارگاههای عمرانی

فایل اکسل نرم افزار های کارگاههای عمرانی کلمات کلیدی : صورت وضعیت تعدیل تجمیعی برنامه زمانبندی فهرست بها اکسل جرائم آسفالت زیراساس اساس تاخیرات تغییر مقادیر رفتن به سایت اصلی سلام خدمت مهندسین محترم لطفا تا آخر بخوانید: فایل حاضر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی مدیریت دانش 125 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی مدیریت دانش 125 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش مبانی…

بررسی کارآیی عملکرد سازمانهای جهاد کشاورزی با استفاده از DEA

بررسی کارآیی عملکرد سازمانهای جهاد کشاورزی با استفاده از DEA کارآیی عملکرد ارزیابی عملكرد تحلیل پوشش داده‌ها کارآیی عملکرد سازمانها کارآیی عملکرد سازمانهای جهاد کشاورزی بررسی کارآیی عملکرد سازمانهای جهاد کشاورزی با استفاده از DEA بررسی کارآیی عملکرد سازمانها با…

بررسی جرم سرقت از نظر شرایط ارتکاب، علل و انگیزه سارق، سیر رشد آن و شیوه ارتکاب آن

بررسی جرم سرقت از نظر شرایط ارتکاب، علل و انگیزه سارق، سیر رشد آن و شیوه ارتکاب آن داده های آماری سرقت بررسی داده های آماری سرقت تحلیل داده های آماری سرقت ارائه راهكارهای پیشگیرانه از سرقت بررسی سرقت در…

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلسازي اقتصادسنجي (II)

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلسازي اقتصادسنجي (II) کلمات کلیدی : پاورپوینت مدلسازي اقتصادسنجي II پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه دکترحمید ابریشمی کتاب…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال وحشت زدگی 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال وحشت زدگی 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال وحشت زدگی مبانی نظری اختلال وحشت زدگی پیشینه تحقیق اختلال وحشت زدگی پیشینه داخلی اختلال وحشت زدگی پیشینه خارجی اختلال وحشت زدگی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خطای عامل انسانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خطای عامل انسانی مبانی نظری خطای عامل انسانی دانلود مبانی نظری خطای عامل انسانی پیشینه تحقیق خطای عامل انسانی ادبیات نظری خطای عامل انسانی فصل دوم پایان نامه خطای عامل انسانی مبانی نظری و پیشینه…

تئوریها و زیرساختارهای مدیریت دانش و فرایندهای لازم برای استقرار آن در سازمان

تئوریها و زیرساختارهای مدیریت دانش و فرایندهای لازم برای استقرار آن در سازمان استقرار مدیریت دانش روش اجرایی مدیریت دانش امکان سنجی استقرار مدیریت دانش هدف از پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان مراحل پیاده سازی سیستم مدیریت دانش پایان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 14

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 14 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

كاهش مصرف انرژی در شبکه WSN با استفاده از شبکه های خودسازمان ده

كاهش مصرف انرژی در شبکه WSN با استفاده از شبکه های خودسازمان ده خوشه بندی شبكه عصبی شبكه های عصبی SOM شبكه های حسگر بی‌سیم كاهش مصرف انرژی در شبكه های حسگر بی‌سیم كاهش مصرف انرژی در شبکه WSN با…

نقد و بررسی مدیریت آموزشی

نقد و بررسی مدیریت آموزشی رهبری مدیریت آموزشی سازمان آموزشی نقد و بررسی مدیریت آموزشی بررسی شیوه های مدیریت و رهبری آموزشی دانلود مقاله رشته مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مدیریت نقد و بررسی مدیریت آموزشی  …

اوقات فراغت از دیدگاه اسلام و مکاتب فلسفی و تشریح نظریات دانشمندان

اوقات فراغت از دیدگاه اسلام و مکاتب فلسفی و تشریح نظریات دانشمندان کلمات کلیدی : اوقات فراغت از دیدگاه اسلام عوامل موثر برگذران اوقات فراغت اوقات فراغت از دیدگاه جامعه شناسی اوقات فراغت و عوامل اجتماعی موثر بر آن اهمیت…

بازکاوی اضطراب و بحران هویت از عصر قدیم تا عصر جدید

بازکاوی اضطراب و بحران هویت از عصر قدیم تا عصر جدید عصر اضطراب مفهوم اضطراب بازکاوی اضطراب اضطراب در قدیم اضطراب در دوران مدرن بحران هویت انسان مدرن دانلود پایان نامه اضطراب دانلود پایان نامه بحران هویت بازکاوی اضطراب و…

پایان نامه پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی

پایان نامه پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی پایان نامه در مورد data mining موضوع…

پاورپوینت نظام گزل مربوط به درس نظریه های رشد

پاورپوینت نظام گزل مربوط به درس نظریه های رشد کلمات کلیدی : پاورپوینت نظام گزل مربوط به درس نظریه های رشد رفتن به سایت اصلی پاورپوینت نظام گزل مربوط به درس نظریه های رشد قابل استفاده برای سطح ارشد و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال اضطراب منتشر

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال اضطراب منتشر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب منتشر مبانی نظری اختلال اضطراب منتشر پیشینه تحقیق اختلال اضطراب منتشر پیشینه داخلی اختلال اضطراب منتشر پیشینه خارجی اختلال اضطراب منتشر…

راهبردها و مدل های مدیریت دانش و بررسی چرخه و عوامل موثر بر آن

راهبردها و مدل های مدیریت دانش و بررسی چرخه و عوامل موثر بر آن پایان نامه مدیریت دانش راهبردهای مدیریت دانش مدیریت راهبردی دانش مدل راهبردی مدیریت دانش مقایسه مدلهای مدیریت دانش مدل های اصلی مدیریت دانش انواع مدل های…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه ها و سبکهای فرزندپروری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه ها و سبکهای فرزندپروری مبانی نظری سبکهای فرزندپروری دانلود مبانی نظری سبکهای فرزندپروری پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری ادبیات نظری سبکهای فرزندپروری فصل دوم پایان نامه سبکهای فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری…

بررسی تاثیرات گسترش صنعت بر محیط زیست

بررسی تاثیرات گسترش صنعت بر محیط زیست رقیق كردن دانلود پایان نامه رشته محیط زیست بررسی تاثیرات گسترش صنعت بر محیط زیست توسعه صنعتی رویكردهای زیست محیطی استفاده مجدد و پیشگیری از آلودگی دانلود پایان نامه محیط زیست خرید پایان…

دانلود پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب با روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خلاقیت در سازمان پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب دانلود پرسشنامه خلاقیت سازمانی دانلود پرسشنامه خلاقیت رندسیپ ابعاد پرسشنامه خلاقیت رندسیپ پرسشنامه خلاقیت رندسیپ doc مولفه های پرسشنامه خلاقیت…

مطالبات معوق و چالش‌های فراروی بانك و بیمه

مطالبات معوق و چالش‌های فراروی بانك و بیمه مطالبات معوق آسیب شناسى مطالبات معوق دانلود مقاله مطالبات معوق عوامل ایجاد مطالبات معوق بانكها علل ایجاد و رشد مطالبات معوق راهکارهای وصول مطالبات معوق كاهش مطالبات سررسید گذشته رفتن به سایت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *