مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

بررسی فقهی و حقوقی ثمن شناور در قراردادهای پیش فروش  و ارائه راهکارها

بررسی فقهی و حقوقی ثمن شناور در قراردادهای پیش فروش  و ارائه راهکارها تحقیق ثمن شناور بررسی فقهی ثمن شناور بررسی حقوقی ثمن شناور اهمیت قراردادهای پیش فروش اموال اعتبار قراردادهای پیش فروش اموال بررسی فقهی و حقوقی ثمن شناور…

پاورپوینت رضايت شغلي و پيامدهاي آن

پاورپوینت رضايت شغلي و پيامدهاي آن کلمات کلیدی : پاورپوینت رضايت شغلي و پيامدهاي آن دانلود رایگان پاورپوینت رضايت شغلي رضايت شغلي و پيامدهاي آن تحقیق رضايت شغلي و پيامدهاي آن تعريف رضايت شغلي شغل رضايت‌بخش چيست نظريه‌هاي رضايت شغلي…

مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن

مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن کلمات کلیدی : مبانی نظری خشونت علیه زنان مبانی نظری عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف ضرورت…

تحلیل شبكه های عصبی تحت رفتارهای متفاوت و بیان نتایج آن

تحلیل شبكه های عصبی تحت رفتارهای متفاوت و بیان نتایج آن شبکه عصبی شبکه عصبی مصنوعی الگوریتمهای ژنتیک در تجارت رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی شبکه های عصبی مصنوعی شبکه های عصبی آشوبگونه تحلیل شبكه های عصبی تحت رفتارهای آشوبگونه،لرزش…

دانلود پایان نامه در مورد خودکارآمدی حرفه ای

دانلود پایان نامه در مورد خودکارآمدی حرفه ای کلمات کلیدی : پایان نامه خودکارآمدی پایان نامه خودکارآمدی حرفه ای دانلود پایان نامه خودکارآمدی حرفه ای پایان نامه در مورد خودکارآمدی حرفه ای موضوع پایان نامه در مورد خودکارآمدی حرفه ای…

حل مساله مسیریابی وسایل نقلیه با پنجره های زمانی با استفاده از الگوریتم ژنتیک

حل مساله مسیریابی وسایل نقلیه با پنجره های زمانی با استفاده از الگوریتم ژنتیک الگوریتم ژنتیک مساله مسیریابی وسیله نقلیه حل مساله مسیریابی خودرو حل مساله مسیریابی وسایل نقلیه با پنجره های زمانی با استفاده از الگوریتم ژنتیک دانلود مقاله…

بنیان های هویتی و بررسی مراحل شکل گیری انواع هویت

بنیان های هویتی و بررسی مراحل شکل گیری انواع هویت کلمات کلیدی : هویت و ابعاد آن نظریه های هویت مولفه های هویت پایان نامه انواع هویت نظریه هویت اریکسون نظریات شکل گیری هویت هویت یابی در نوجوانان و جوانان…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه افسردگی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه افسردگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه افسردگی مبانی نظری افسردگی پیشینه تحقیق افسردگی پیشینه داخلی افسردگی پیشینه خارجی افسردگی پیشینه پژوهش افسردگی پیشینه نظری افسردگی ادبیات نظری افسردگی چارچوب نظری افسردگی…

ارزیابی ارتباط کیفیت زندگی کاری با بهره وری کارمندان

ارزیابی ارتباط کیفیت زندگی کاری با بهره وری کارمندان بهره‌وری کارکنان بهره‌وری کارکنان دانشگاه کیفیت زندگی کاری کیفیت زندگی کاری کارکنان دانشگاه ارتباط بین کیفیت زندگی کاری کارکنان دانشگاه با بهره‌وری رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته…

پرسشنامه امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس

پرسشنامه امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه استقرار مدیریت دانش پرسشنامه امکان سنجی استقرار مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان پرسشنامه پیاده سازی سیستم…

مسئولیت مدنی شهرداریها و مبانی توجیهی لازم جهت تدارك طرح دعوای خسارت و پیروزی در آن به طرفیت شهرداری

مسئولیت مدنی شهرداریها و مبانی توجیهی لازم جهت تدارك طرح دعوای خسارت و پیروزی در آن به طرفیت شهرداری مسئولیت مدنی شهرداری نقش تقصیر در تحقق مسئولیت مدنی شهرداری مبانی مسئولیت شهرداری در جبران خسارات شهروندان مسئولیت مدنی شهرداری در…

ضرورت های حقوقی و اجتماعی ثبت نکاح و طلاق و ضمانت های اجرای مدنی آن

ضرورت های حقوقی و اجتماعی ثبت نکاح و طلاق و ضمانت های اجرای مدنی آن تعریف فقهی نکاح تعریف نکاح در فقه پایان نامه در مورد نکاح پایان نامه در مورد ازدواج پایان نامه در مورد طلاق مستندات شرعی و…

تحلیل نقوش فرش قدیم و جدید ترکمن

تحلیل نقوش فرش قدیم و جدید ترکمن نقوش فرش ترکمن نقوش در فرش ترکمن تحلیل نقوش فرش قدیم ترکمن تحلیل نقوش فرش جدید ترکمن بررسی دگرگونی نقوش در فرش ترکمن ساختار فرش اصیل ترکمن ویژگی های بافت و ساختار فرش…

عوامل موثر بر تورم در اقتصاد ایران و روشهای مقابله با آن

عوامل موثر بر تورم در اقتصاد ایران و روشهای مقابله با آن تورم نرخ تورم تورم ساختاری عوامل تورم در ایران راهكارهای اسلامی مبارزه با تورم عوامل موثر بر تورم در اقتصاد ایران و روشهای مقابله با آن دانلود پایان…

پرسش نامه انگیزش شغل از دیدگاه کارکنان هاکمن و اولدهام

پرسش نامه انگیزش شغل از دیدگاه کارکنان هاکمن و اولدهام پرسش نامه انگیزش هاکمن و اولدهام شغل از دیدگاه کارکنان رفتن به سایت اصلی محتوای این بسته شامل موارد زیر می باشد : پرسشنامه عنوان کامل: پرسشنامه انگیزش شغل از…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات روانی 44 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات روانی 44 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات روانی مبانی نظری اختلالات روانی پیشینه تحقیق اختلالات روانی پیشینه داخلی اختلالات روانی پیشینه خارجی اختلالات روانی پیشینه پژوهش اختلالات روانی پیشینه نظری…

معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی با تاکید بر EVA و REVA

معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی با تاکید بر EVA و REVA انواع معیارهای ارزیابی عملکرد مدل‌های حسابداری(مالی) ارزیابی عملکرد معیارهای اقتصادی ارزیابی عملکرد ارزش افزوده اقتصادی و نرخ تورم و نرخ ارز معیارهای ارزیابی عملکرد معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی رفتن به…

پرسشنامه انگیزش شغلی جونز و فيفر با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه انگیزش شغلی جونز و فيفر با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه تئوري انگيزش پرسشنامه انگيزش شغلي پرسشنامه انگيزش شغلي جونز و فيفر پرسشنامه استاندارد انگيزش شغلي دانلود پرسشنامه انگيزش شغلي جونز و فيفر پرسشنامه سلسله…

فصل دوم پایان نامه استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح

فصل دوم پایان نامه استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح کلمات کلیدی : مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش…

تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین

تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین زنجیره تامین پایدار عملکرد زنجیره تامین پایداری زنجیره تامین توانمندسازهای زنجیره تامین اندازه گیری پایداری زنجیره تامین شاخص های عملکرد زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین پایدار و ضرورت بررسی آن مدیریت زنجیره…

پرسشنامه محقق ساخته عوامل استرس زای چالشی با روایی و پایایی

پرسشنامه محقق ساخته عوامل استرس زای چالشی با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه استرس پرسشنامه عوامل استرسی پرسشنامه عوامل استرس زای چالشی دانلود پرسشنامه عوامل استرس زای چالشی پرسشنامه عوامل استرس زای چالشی محقق ساخته پرسشنامه محقق ساخته عوامل…

چالش ها و راهکارها در تنظیم سوخت باتری

چالش ها و راهکارها در تنظیم سوخت باتری تنظیم سوخت باتری چالش های تنظیم سوخت باتری راهکاری تنظیم سوخت باتری چالش ها و راهکارها در تنظیم سوخت باتری سوخت باتری تنظیم گاز دانلود مقالات برق و الکترونیک رفتن به سایت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار و تمرکز مالکیت 48 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار و تمرکز مالکیت 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تمرکز مالکیت مبانی نظری تمرکز مالکیت پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت پیشینه داخلی تمرکز مالکیت پیشینه خارجی تمرکز مالکیت پیشینه پژوهش تمرکز مالکیت…

پرسشنامه ارزیابی عملکرد بیمه بر مبنای مولفه های نتایج مدل EFQM

پرسشنامه ارزیابی عملکرد بیمه بر مبنای مولفه های نتایج مدل EFQM پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه پرسشنامه شاخص های ارزیابی عملکرد بیمه پرسشنامه ارزیابی عملکرد بیمه ایران و پاسارگاد پرسشنامه معیارهای ارزیابی عملکرد شرکت بیمه پرسشنامه ارزیابی عملکرد نمایندگان بیمه با الگوی تعالی EFQM پرسشنامه ارزیابی عملکرد…

پایان نامه کارشناسی ارشد رایانش ابری

پایان نامه کارشناسی ارشد رایانش ابری کلمات کلیدی : پایان نامه رایانش ابری doc پایان نامه رایانش ابری موبایل پایان نامه محاسبات ابری پایان نامه محاسبات ابری doc دانلود پایان نامه رایانش ابری پایان نامه امنیت رایانش ابری پایان نامه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *